Шарл Льоклер с Ферари се завърна към победите, след като спечели Гран При на Австрия, 11-ия кръг от сезона във Формула 1. 

Монегаскът стартира втори, но на три пъти изпревари Макс Верстапен с Ред Бул в хода на състезанието, за да запише 5-ата си победа в кариерата, трета за сезона и първа от надпреварата в Австралия на 10 април. Световният шампион остана 2-и. 

Победата за Ферари щеше да бъде двойна, но Карлос Сайнц отпадна след повреда в двигателя. Самият Льоклер имаше технически трудности в последните обиколки, но все пак удържа. Люис Хамилтън за трети път поред се качи на подиума с третото си място. 

На старта Макс и Льоклер стартираха добре, като световният шампион запази първото си място. Зад тях обаче имаше здрава битка между Сайнц, Ръсел и Перес, които се бореха във всеки завой, за да се стигне до контакт между пилотите на Мерцедес и Ред Бул. Ръсел остана на трасето, а и Чеко успя да продължи, но мина през чакъла и трябваше да мине през бокса. 

Мик Шумахер притисна Люис Хамилтън за 7-ото място и успя да го изпревари след грешка на британеца. В челото Верстапен не можеше да се откъсне пред Льоклер и разликата межу двамата бе под секунда. 

Шарл атакува в 10-ия тур на трети завой, като двамата се изравниха, но Макс остана начело. Битката между двамата бе страхотна. Верстапен се оплака, че няма да издържи, а междувременно Ръсел  бе наказан с 5 секунди заради инцидента с Перес, което изтърпя скоро при спирането си в пита. 

В 12-ата обиколка Льоклер отново атакува на трети завой, като се гмурна в завоя в последния момент, Макс сякаш бе изненадан и не успя да реагира, а пилотът на Ферари пое лидерството, но без да може да дръпне сериозно. Шарл бе предупреден за втори път за излизане от рамките на трасета, така че трябваше да внимава. 

Макс смени първи гуми в 14-ия тур като сложи хард и се върна 8-и. Това бе опит за пресичаща стратегия. Хамилтън излезе 5-и след изпреварване срещу Мик Шумахер, а скоро вече бе и 4-и, като мина пред Магнусен и подгони третия Окон. От Ферари останаха на трасето, което изглеждаше логично. 

Верстапен започна да си пробива път напред и скоро бе 4-и, зад Хамилтън, който обаче го удържа за известно време преди логичното да се случи. По-назад също бе много интересно, като Алонсо, Магнусен, Шумахер и Алонсо непрекъснато сменяха позициите си. 

Колите на Ферари оставаха на пистата с идея да карат с едно спиране, а Перес отпадна. В 26-ия тур Льоклер спря за смяна, получи хард и се върна трети, на около 7 секунди от Верстапен. В следващата обиколка смяната си направи и Сайнц, като всичко също мина без проблеми. 

Темпото на Льоклер оставаше високо и той започна да стопява разликата до Макс, която бързо слезе под 3 секунди, а в 33-ия тур монегаскът излезе начело, като Верстапен логично не даде и кой знае каква битка, защото съперникът му просто бе по-бърз. Скоро зад пилота на Ред Бул бе и Сайнц. 

Макс се оплака от рязко променящ  се баланс на автомобила, след като очевидно нямаше темпото на съперниците от Ферари. Хамилтън пак бе 4-и, а зад него бяха Окон, Шумахер, Магнусен и Норис. 

Верстапен направи нова смяна, като пак получи хард и веднага вдигна темпото. Гасли пък изхвръли в чакъла Фетел, който все пак успя да продължи. В 49-ата обиколка Льоклер също направи втора смяна и загуби първата си позиция, като се върна на 3,6 секунди от съперника си от Ред Бул, но отново бе с по-добрите гуми хард. Сайнц също направи втора смяна без проблем. 

Шарл отново бе със страхотно темпо и само за няколко  обиколки настигна и притисна съперника си, като в 53-ата обиколка логично го изпревари, въпреки че първоначално Макс се защити, но нямаше никакъв шанс при излизането от кривата. Пътят към победата за Льоклер и Ферари бе открит. 

Сайнц също скоро се залепи зад Макс и бе неминуемо, че ще го изпревари, но в 57-ата обиколка двитагеля на Ферарито изпуши. Ужасно за Скудерията и пилота. Колата дори се запали и ситуацията бе доста опасна, но все пак маршалите се справиха. Ферари обаче загуби сигурна двойна победа. 

Последва виртуална кола за сигурност, което накара лидерите да сменят гуми. И двамата минаха през пита и сложиха гуми медиум. Добра реакция обаче от Ферари, а и някои от останалите също смениха гумите си. 

Льоклер водеше с 3,5 секунди пред Макс, като монегаскът се оплака от проблем с педала на газта, но се оказа, че няма нищо опасно. Ръсел пък бе стигнал  до 4-ото място, след като в началото бе предпоследен. 

Впоследствие обаче Льоклер пак се оплака от нередности с педала на газта, като малко намали темпото, което даде шанс на Макс. Разликата падна под 3 секунди и продължи да намалява. Напрежението бе наистина голямо! 

Шарл все пак започна последния тур с 2,5 секунди аванс, макар и да губеше темпо. Предимството му падна под 2 секунди, но той все пак удържа и спечели. Хамилтън остана трети, а след него завърши съотборника му в Мерцедес Джордж Ръсел. 

Естебан Окон завърши 5-и, а Мик Шумахер подобри постижението си от „Силвърстоун“ с 6-ото си място. В точките влязоха още Ландо Норис, Кевин Магнусен, Даниел Рикардо и Фернандо Алонсо. 

Въпреки второто си място Верстапен е категоричен лидер в класирането с 208 точки. Льоклер излезе втори със 170, а Перес и Сайнц останаха съответно със 151 и 133.